Aktuality ve škole

  • Třídní schůzky 2023/2024
    26. září 2023
     - tř. schůzka 1. A

    21. 11. od 16:30 hod. - ve třídách s tř. uč.

                od 17:00 - konzultace s vyučujícími

    16. 4. od 16:30 - ve třídách s tř. uč.

                 od 17:00 - konzultace s vyučujícími

     

     



  • Volby do školské rady
    Na základě voleb, které proběhly na jaře 2021, je složení ŠKOLSKÉ RADY na funkční období 2021 - 2024 následující:
    zástupci ZŠ - Mgr. Jolana Pokorná (předseda ŠR), Mgr. Jana Kantová
    zástupci zřizovate: Mgr. Milan Javůrek, Mgr. Markéta Šmídová
    zástupci rodičů: Mgr. Lucie Pěničková, Ph.D., Mgr. Lenka Marková
  • Rozpis pedagogických rad

  • Zápis do I. třídy

Hlavní strana

ZŠ se nachází na Dolním náměstí v Rokytnici nad Jizerou.

Škola disponuje vlastní školní jídelnou a družinou pro 1. stupeň. Věnujeme se mnoha projektům.

Ročníkové práce 2013/2014

Ročníkové práce jsou projektem naší školy, který je určen pro žáky 9. tříd. Hlavním cílem je naučit se využívat získané poznatky v praxi a vhodně doplnit učivo základní školy. Každý žák si vybere téma z nabídky, kterou sestavili pedagogové školy – ti jsou zároveň vedoucími ročníkových prací. Žák má za úkol vypracovat a před komisí obhájit individuální práci o rozsahu nejméně pěti stran.
 

 

V čem spočívá význam ročníkové práce

Je to jedna z možných forem ověřování dovedností, schopností a znalostí žáka na konci školní docházky. Vypracování a odevzdání je povinná součást práce žáka 9. třídy a slouží též jako součást hodnocení na konci školního roku (vše se promítne v předmětu, k němuž se téma vztahuje).

 

Schopnosti a dovednosti, které by měl žák závěrečnou prací prokázat


 

  •  Pracovat samostatně
  • Vyhledávat a zpracovávat informace
  • Nacházet souvislosti mezi jevy a poznatky
  • Napsat vlastní úvahu na dané téma, vkládat tabulky, obrázky, grafy,…
  • Graficky nebo výtvarně téma zpracovat
  • Svou práci odevzdat v elektronické podobě na CD i v textové podobě
  • Vyzkoušet si obhájení vlastních myšlenek a schopností před komisí

Požadavky na závěrečnou práci

Práce v psané podobě na počítači a v elektronické na CD.

Využití informací z několika informačních zdrojů, nejméně jedním zdrojem bude literatura.

Vkládání fotografií, obrázků, tabulek,… (přílohy).

Seznam použitých informačních zdrojů.

 

Rozsah:

Nejméně 5 stran vlastního textu včetně závěru (nezapočítává se titulní strana, úvod, obsah, přílohy, seznam literatury).

Úprava:

1. Velikost písma 12, řádkování 1,5. Celá práce bude napsaná jedním typem písma - Arial nebo Times New Roman.

2. Stránky budou očíslovány (titulní strana se nečísluje). Začínáme číslovat stranu s Prohlášením - tedy strana číslo 1 a postupujeme dále.

3. Práci dělíme na kapitoly s nadpisy – v obsahu bude u každé kapitoly uvedeno, na jaké straně ji lze najít.

4. Text členíme na odstavce.

5. Za interpunkcí se v textu dělají mezery.

6. Při doslovné citaci části textu napište dotyčnou citaci do uvozovek, označte číslem a v Soupisu citací (za Přílohami) uveďte pod odpovídajícím číslem, odkud jste text převzali - viz příklad:

V textu:

Platón na závěrečných stránkách dialogu Ústava přirovnává dobro ke slunci. Tvrdí dokonce, že „dobro není jsoucnost, ale vyniká ještě nad jsoucnost důstojností a mocí”. (1)

Soupisu citací bude:

 

  1. 1.Platón, Ústava 252b, přel. F. Novotný, Praha 1935

7 .Na konci práce bude Seznam použité literatury – příklad - literatura a Internet :

JUDr. Šebestová Zdena: Zákoník práce, Praha, 2007, nakladatelství ANAG, 823 stran, ISBN 978-80-370-8

Věstníky, dokumenty – otevřený zpravodaj MŠMT.(on-line).(2012-03-28). Dostupné z www:

http://www.msmt.cz

Konzultace s vedoucím ročníkové práce je povinná - minimálně tři průběžné konzultace, kromě úvodní zadávací konzultace. Účast na konzultaci zaznamená vedoucí práce do žákovské knížky.

Způsob odevzdání: Na CD i v tištěné podobě.

Časový harmonogram:

Do 8.11.2013 výběr jednoho tématu (jeden žák = jedno téma).

Konzultace po dohodě s vedoucím práce.

Odevzdání práce nejpozději do 30. 4. 2014.

Obhajoba během května 2014.

 

Uspořádání práce


Titulní strana :

Název práce

Jméno autora, třída, škola, rok

Jméno vedoucího práce

Prohlášení – na další straně – to je na první číslované – 1

0bsah

Úvod -   proč jsme si dané téma vybrali, co je cílem a úkolem práce,…

Vlastní text – rozsah nejméně 5 plných stran včetně Závěru

Závěr - závěrečné shrnutí výsledků práce. Jaké jsme měli při práci problémy, jak jsme je řešili.

Přílohy

Soupis citací

Seznam použitých zdrojů

Vlastní obhajoba práce

 

  • Seznámení s tématem.
  • Proč jsem si téma vybral, čím je mi blízké.
  • Kde jsem hledal informace, který zdroj mi nejvíce vyhovoval a proč.
  • Co mi působilo problémy a co jsem zvládl dobře.
  • Stručné seznámení s obsahem práce.
  • K obhajobě je vhodné připravit si prezentaci.
  • Hovoříme zpaměti, vlastními slovy a spisovným jazykem.

Kritéria hodnocení práce

 

  • Věcná správnost
  • Gramatická a stylistická úroveň
  • Obsah vlastních myšlenek
  • Využití více informačních zdrojů
  • Nápaditost a originalita zpracování
  • Grafická úprava
  • Přesnost citací a seznam zdrojů
  • Vlastní obhajoba práce

Způsob hodnocení

 

  • Návrh hodnocení provede vedoucí práce, dále bude hodnotit komise složená z pedagogů školy po obhajobě.
  • Posuzovat se bude práce samotná i její prezentace žákem.

 

 

Dobře míněná doporučení

Než práci odevzdáš, důkladně si zkontroluj pravopis. Není nic horšího, než je obsahově skvělá práce plná hrubých chyb.

Pro kontrolu pravopisu používej vlastní hlavu, ale i třeba Slovník spisovné češtiny, Slovník cizích slov, Pravidla českého pravopisu.

Pokud si s pravopisem ani potom opravdu nebudeš vědět rady, nebo budeš chtít mít jistotu, požádej o radu vyučujícího.

 

Ať se práce všem daří!